Muzeum Polski
Zintegrowany system prezentacji zdigitalizowanych zasobów archiwalnych i zabytkowych.
Zapraszamy na wirtualny spacer po zbiorach Muzeum Polski.
Ulica Podjazd
Obraz pochodzi z 1930-04. 
  Wyświetlono: 1623 , Lubi: 0.      

Ulica Podjazd

Ulica Podjazd (Grosse Unterführung) w Sopocie zalana deszczem. Ok. 1930 r., BG PAN. [IDX:1914,1290]

Podobne zasoby:

1910-05

Skrzyżowanie ulic Dworcowej i Podjazdu

Skrzyżowanie ulic Dworcowej (Bahnhofstrasse) i Podjazdu (Grosse Bahnunterführung). Najstarszy, istniejący do dzisiaj obiekt z prezentowanego zdjęcia to widoczny po prawej stronie kościoła Hotel Dworcowy z 1871 r. Ok. 1910 r., zbiór Sopockiego Domu Aukcyjnego. [IDX:1978,1246]
1907-11

Ulica Podjazd

Istniejący do dzisiaj stalowy wiadukt oraz wiodąca pod nim, zbudowana w 1907 roku ulica Podjazd (Grosse Bahnunterführung). Dzięki jej wytyczeniu połączono bezkolizyjnie dwie części Sopotu, górną i dolną. W 1909 r. architekt Josef Moschall wykupił grunty po północno-zachodniej stronie Podjazdu, by niebawem zbudować tam ciąg solidnych czynszowych kamienic z witrażami w klatkach schodowych. Natomiast kamienicę stojącą samotnie po południowej stronie ulicy wybudował w 1914 r. architekt Wilhelm Lippke dla swej córki Margaretty. Zima 1907/1908 r., BG PAN. [IDX:1878,1322]
1904-07

Przejazd kolejowy

Przejazd kolejowy przecinający ulicę Boh. Monte Cassino (Seestrasse) w miejscu, gdzie obecnie znajduje się, pod torami, przejście tunelowe dla pieszych. 1904 r., BG PAN. [IDX:1904,1256]
1920-05

Stary dworzec kolejowy

Nieistniejący, piętrowy sopocki dworzec, przebudowany w 1972 r. Po oryginalnej XIX-wiecznej stacji została do dzisiaj stara bagażownia, ozdobiona pseudogotyckimi kolumienkami. Około 1925 r. powstał projekt budowy osobnej linii kolejowej do Gdańska przy przesunięciu dworca bardziej na południe (ku Oliwie). Wybuch II wojny wstrzymał daleko zaawansowane prace koncepcyjne w tej sprawie. Ok. 1920 r., zbiór W. Sautera – Sopot. [IDX:1968,1324]