Muzeum Polski
Zintegrowany system prezentacji zdigitalizowanych zasobów archiwalnych i zabytkowych.
Zapraszamy na wirtualny spacer po zbiorach Muzeum Polski.
Wiadukt kolejowy na Przeróbce.
Obraz pochodzi z 1927 r. 
  Wyświetlono: 1764 , Lubi: 0.      

Wiadukt kolejowy na Przeróbce.

Wiadukt kolejowy nad ul. Lenartowicza na Przeróbce oraz tramwaje linii nr 4 na nowej trasie prowadzącej w kierunku dzielnicy Stogi. Widoczny wiadukt został rozebrany w 2016 roku.

Podobne zasoby:

1933

Ruch na ul. Długiej

Ruch na ulicy Długiej, po której jeździły samochody, wozy konne i tramwaje. Oczywiście był tez spory ruch przechodniów z względu na popularne sklepy, lokale gastronomiczno-rozrywkowe oraz kina. Z prawej strony widoczna fasada poczty a w głębi, jak gdyby centralnie usadowiona wieża ratusza głównomiejskiego. Między pierzejami rozpięte były także charakterystyczne lampy oświetleniowe.
ok. 1930

Ulica Długa

Brak opisu
1927

Panorama południowej części śródmieścia Gdańska

Widok na południową część miasta z okolic Biskupiej Góry. U dołu Kanał Raduni, kolejno droga łącząca śródmieście z Orunią oraz jeszcze istniejącą Bramę Oruńską i powyżej tory kolejowe trasy do Tczewa.
1970

W drodze na Orunię.

Tramwaj linii 6 w drodze na Orunię. Przejeżdżał pod wiaduktem Traktu św. Wojciecha. W głębi Stare Przedmieście i zabudowa ulicy Okopowej.
1914

Gmach Dyrekcji Kolei

Okazały budynek Dyrekcji Kolei budowano w latach 1911-1914 w miejscu znajdującego się tam wcześniej Szpitala Miejskiego, będącego z kolei kontynuacją Pockenhausu (Domu Ospy) czyli ośrodka szpitalno-przytułkowego działającego w Gdańsku od początków XVI wieku. Budynek przez kilka miesięcy 1920 r. był siedzibą sztabu francusko-brytyjskich wojsk rozjemczych, w wyniku powstania Wolnego Miasta Gdańska. Z prawej strony wiadukt nad torami kolejowymi, zwany Błędnikiem po dawnym ogrodzie znajdującym się w tym miejscu.
ok. 1910

Widok na Długą przez Bramę Długouliczną (Złotą)

Brak opisu