Muzeum Polski
Zintegrowany system prezentacji zdigitalizowanych zasobów archiwalnych i zabytkowych.
Zapraszamy na wirtualny spacer po zbiorach Muzeum Polski.
Twierdza Wisłoujście
Obraz pochodzi z ok. 1900 r. 
  Wyświetlono: 1216 , Lubi: 0.      

Twierdza Wisłoujście

Brak opisu

Podobne zasoby:

ok. 1910

Twierdza Wisłoujście.

Twierdza Wisłoujście z hełmem z końca XIX wieku.
ok. 1890

Martwa Wisła i Twierdza Wisłoujście

Fragment Martwej Wisły na wysokości Twierdzy Wisłoujście. W głębi pośrodku dostrzec można istniejący po dziś dzień budynek w którym mieścił się Komisariat Wodny Policji oraz nieistniejący już kościół św. Olafa.
1905

Stocznia Cesarska, Wyspa Ostrów

Martwa Wisła przy Stoczni Cesarskiej, dok pływający, jeden z pancerników obrony wybrzeża, klasy Siegfried
ok. 1930

Stocznia Gdańska

Stocznia Gdańska SA (Danziger Werft und Eisenwerkstatten AG, International Shipbuilding and Engineering Company Limited) widok w kierunku wschodnim. Z lewej strony Wyspa Ostrów.
1898

Karczma "Milchpeter"

Gospoda "Milchpeter" u ujścia Motławy do Wisły Martwej. Na pierwszym planie prom na Przeróbkę (Wallgasse Fähre). W głębi po lewej nieistniejące już bastiony "Ryś" i "Motława".
1931-08

Okręty szkolne włoskiej Marynarki Wojennej Amerigo Vespucci i Cristoforo Colombo

Fotografia ukazuje dwa włoskie żaglowce szkolące marynarzy na potrzeby włoskiej marynarki wojennej, zacumowane przy nabrzeżu Danziger Waggonfabrik AG (Stocznia Północna). Bliżej widoczny jest SV Amerigo Vespucci (zbudowany 1931), w głębi SV Cristoforo Colombo (zbudowany 1928). Obie jednostki przybyły 26 sierpnia 1931 r. wpierw do portu w Gdyni, skąd następnego dnia, udały się do Gdańska. Jako okręty szkolne będące w władaniu marynarki wojennej, oba były uzbrojone w 4 działa kalibru 70mm oraz 4 ckm-y a na pokład zabierały ok. 370 osób załogi stałej i szkolnej. SV Amerigo Vespucci pływa po dziś dzień jako jednostka szkolna włoskiej Marina Militare, natomiast SV Cristoforo Colombo po wojnie trafił do Związku Sowieckiego w ramach reparacji wojennych i przemianowany na okręt pn Dunaj i po nie do końca znanym wydarzeniu w roku 1959, został wycofany z służby a następnie w roku 1961 zezłomowany.