Muzeum Polski
Zintegrowany system prezentacji zdigitalizowanych zasobów archiwalnych i zabytkowych.
Zapraszamy na wirtualny spacer po zbiorach Muzeum Polski.
Defilada wojsk brytyjskich
Obraz pochodzi z 1920-02. 
  Wyświetlono: 1724 , Lubi: 0.      

Defilada wojsk brytyjskich

Wojska brytyjskie i francuskie defilowały w lutym 1920 przed d. Generalkommando, w związku z rozpoczęciem misji rozjemczej, wynikającej z nieprzyjaznych nastrojów mieszkańców Gdańska a związanych z powstawaniem Wolnego Miasta Gdańska na podstawie Traktatu Wersalskiego a które nie zostało przyznane ani Niemcom ani Polsce.

Podobne zasoby:

1920

Skrzyżowanie ulic Wały Jagiellońskie i Hucisko

Zbieg ulic Hucisko (Silberhütte) i Wały Jagiellońskie (Elisabethwall i Dominikswall) od strony Huciska. W głębi Targ Drzewny (Holzmarkt) z Pomnikiem Wojennym, po lewej hotel „Deutsches Haus”. (Ok.1920) [IDX:1771,669]
1905

Generalkommando siedziba dowództwa XVII Korpusu Armijnego

Brak opisu
1910

Parada wojskowa z udziałem cesarza Wilhelma II

Parada wojskowa z udziałem cesarza Niemiec Wilhelma II (tyłem) oraz jego ukochanej córki Victorii Luizy. Obydwoje w strojach paradnych Leibhusaren Regiment I i II (Huzarów Śmierci pułk nr 1 i 2) odbierają defiladę pod gmachem Generalkommando. W tle budynki przy ul. Dominikswall (dziś Wały Jagiellońskie) oraz Kleine Irrgarten (Mały Błędnik).
1920-02

Defilada przy Wałach Jagiellońskich

Defilada rozjemczych oddziałów alianckich (francuskich i brytyjskich) przed d. komendanturą XIX Korpusu Armijnego (w okresie międzywojnia siedziba Generalnego Komisarza Ligi Narodów, wojnie klub „Żak”).
1902

Widok z Targu Drzewnego w kierunku Huciska

Wylot Targu Drzewnego (Holzmarkt) w kierunku Huciska(Silberhütte). Po prawej hotel „Deutsches Haus”, w głębi nieistniejący gmach Zarządu Prowincji (później Sejm Wolnego Miasta) przy Nowych Ogrodach (Neugarten). (Ok. 1902-3) [IDX:1767,750]

Wały Jagiellońskie.

Wagon silnikowy nr 1261 z doczepą typu "4ND" i "ND" obsługuje linię 3 na trasie z Nowego Portu do Targu Węglowego. W tamtych czasach Wały Jagiellońskie sprawiały raczej wrażenie jakieś bocznej ulicy aniżeli głównej arterii miasta.