Muzeum Polski
Zapraszamy na wirtualny spacer po zbiorach Muzeum Polski.
Nowa Motława i Brama Stągiewna
Obraz pochodzi z ok. 1890 r.  Dodano: 2018-02-06 19:47
  Wyświetlono: 2458 , Lubi: 0.      

Nowa Motława i Brama Stągiewna

Fragment Wyspy Spichrzów (Speicher Insel) od strony ulicy Szopy. Nad Nową Motławą most prowadzący z Wyspy Spichrzów na Długie Ogrody (Langgarten). Z lewej, przy małej Stągwi, odwach straży spichrzowej, rozebrany pod koniec XIX wieku.

Podobne zasoby:

1915

Szafarnia

Zabudowa (dziś w większości nie istniejąca) przy ulicy Szafarnia (Schäferei) nad Nową Motławą na Dolnym Mieście. Widoczne barki przy nabrzeżu Wyspy Spichrzów (Speicher Insel) i składy towarów na obu nabrzeżach. (Ok. 1915) [IDX:1247,1459]
1905

Nowa Motława

Panorama Nowej Motławy z ulicy Szopy (Mattenbuden). Po lewej Wyspa Spichrzów (Speicher Insel) z Bramą Stągiewną i nabrzeżem w kierunku Ołowianki (Bleihof). Pośrodku most łączący ulicę Stągiewną (Milchkannengasse) i Długie Ogrody (Langgarten) i skrzyżowanie ulic:Szafarnia (Schäferei), Długie Ogrody i Szopy. W głębi wieża kościoła św. Jana i Ołowianka. Duża część widocznej zabudowy nie istnieje. (Ok. 1905) [IDX:1146,1507]
1940

Nad Nową Motławą

Nowa Motława i fragment nabrzeża przy nie istniejącej dziś na tym odcinku ulicy Motławskiej (An der neuen Mottlau). Pośrodku Brama Stągiewna, a po prawej Most Stągiewny. W końcu XIX w. dawny zwodzony most zastąpiono obrotowym i dla uniknięcia rozbiórki baszt przesunięto go ku północnej stronie bramy. W głębi za mostem kamienice przy ulicy Szafarnia (Schäferei). Zdjęcie wykonano z sąsiedniego mostu Mattenbuden Brücke, dziś nie istniejącego, który łączył Wyspę Spichrzów (Speicher Insel) z ulicą Szopy (Mattenbuden). Ruchliwe nabrzeże, które widzimy po lewej było centralnym miejscem przeładunku świeżych ryb.(Ok. 1940) [IDX:1123,1479]
1905

Nowa Motława i Wielka Stągiew

Nowa Motława, Wielka Stągiew i Most Stągiewny widziane z Szafarni (Schäferei).(Ok. 1905) [IDX:1346,1511]
1905

Most Stągiewny

Most Stągiewny na Nowej Motławie i nie istniejące kamieniczki przy Długich Ogrodach (Langgarten). W głębi kościół św. Barbary. Stan po elektryfikacji, którą założono tutaj w latach 1884–85.Wtedy powstała pierwsza zajezdnia tramwajowa na Dolnym Mieście.(Ok. 1905) [IDX:1201,1465]
1928

Stągwie Mleczne

Brak opisu

Informacja dotycząca plików cookies.

Informujemy, iż w celu zapewnienia prawidłowej pracy naszego serwisu oraz dostosowania go do Państwa potrzeb, korzystamy z informacji zapisanych za pomocą plików cookies.

Pliki cookies można kontrolować za pomocą ustawień swojej przeglądarki.

Dalsze korzystanie z naszego serwisu oznacza, że użytkownik akceptuje stosowanie plików cookies.

 Zamknij