Muzeum Polski
Zintegrowany system prezentacji zdigitalizowanych zasobów archiwalnych i zabytkowych.
Zapraszamy na wirtualny spacer po zbiorach Muzeum Polski.
Szafarnia
Obraz pochodzi z 1915 r. 
  Wyświetlono: 1715 , Lubi: 0.      

Szafarnia

Zabudowa (dziś w większości nie istniejąca) przy ulicy Szafarnia (Schäferei) nad Nową Motławą na Dolnym Mieście. Widoczne barki przy nabrzeżu Wyspy Spichrzów (Speicher Insel) i składy towarów na obu nabrzeżach. (Ok. 1915) [IDX:1247,1459]

Podobne zasoby:

1937

Most Stągiewny.

Tramwaj wjeżdżający przez Most Stągiewny w ulicę Stągiewną. Z prawej Stągwie Mleczne. W głębi Długie Ogrody.
1905

Most Stągiewny

Most Stągiewny na Nowej Motławie i nie istniejące kamieniczki przy Długich Ogrodach (Langgarten). W głębi kościół św. Barbary. Stan po elektryfikacji, którą założono tutaj w latach 1884–85.Wtedy powstała pierwsza zajezdnia tramwajowa na Dolnym Mieście.(Ok. 1905) [IDX:1201,1465]
1905

Długie Ogrody

Zabudowa ul. Długie Ogrody oraz kościół św. Barbary.
1905

Nowa Motława i Wielka Stągiew

Nowa Motława, Wielka Stągiew i Most Stągiewny widziane z Szafarni (Schäferei).(Ok. 1905) [IDX:1346,1511]
1904

Most Stągiewny

Widok spod Stągwi Mlecznych w stronę Długich Ogrodów. Most Stągiewny w owym czasie by przepuścić pływające jednostki otwierał się na bok, w kierunku ul. Szopy. Widoczna wieża kościoła św. Barbary.
1940

Nad Nową Motławą

Nowa Motława i fragment nabrzeża przy nie istniejącej dziś na tym odcinku ulicy Motławskiej (An der neuen Mottlau). Pośrodku Brama Stągiewna, a po prawej Most Stągiewny. W końcu XIX w. dawny zwodzony most zastąpiono obrotowym i dla uniknięcia rozbiórki baszt przesunięto go ku północnej stronie bramy. W głębi za mostem kamienice przy ulicy Szafarnia (Schäferei). Zdjęcie wykonano z sąsiedniego mostu Mattenbuden Brücke, dziś nie istniejącego, który łączył Wyspę Spichrzów (Speicher Insel) z ulicą Szopy (Mattenbuden). Ruchliwe nabrzeże, które widzimy po lewej było centralnym miejscem przeładunku świeżych ryb.(Ok. 1940) [IDX:1123,1479]